UŽITEČNÉ RADY A INFORMACE
Běžné potíže
V praxi se v pobytových službách (méně pak v denním stacionáři) setkáváme s drobnou či větší nespokojeností rodin a blízkých našich klientů např. s věcmi každodenního provozu typu: ztráta trička z prádelny, nevlídný spolubydlící, chybí polička nad postelí, ztratily se nůžky na nehty, nechceme jíst rýži, nesvítí lampička, uvadlá květina a podobně.
Personál, který je právě ve službě, obvykle neodpovídá za předmět stížnosti a některé věci nemůže okamžitě napravit. Nemá smysl se zlobit na někoho jen proto, že je právě po ruce.
Pokud nechcete vaši nespokojenost řešit písemnou stížností, obraťte se s čímkoli na seniorova klíčového pracovníka. Jeho úkolem je mimo jiné právě takové situace řešit. Pokud není přítomen, můžete ho kontaktovat i telefonicky nebo se obrátit přímo na sociální pracovnice. V kvalitním zařízení všichni zmínění vaši připomínku uvítají a bezpochyby situaci napraví v co nejkratší době.
Stejně postupujte i v případě, že se od seniora dozvíte o jakýchkoli nepříjemnostech, které mu způsobují jiní klienti pobytových zařízení, v krajním případě personál. Senioři se často stydí nebo bojí o tom sami informovat klíčového pracovníka nebo sociální pracovníky.
Konfliktní situace nastávají, spolužití bývá někdy složité. Povinností všech pracovníků je chránit bezpečí a důstojnost všech klientů a takové konflikty řešit. Ale musíme o nich vědět. Informujte, prosíme, klíčového pracovníka nebo kteréhokoli pracovníka sociálního oddělení.